• By jocelis / 29 december 2016

    Op wandel met Krisje en Macho op een mooie decembernamiddag. Het zijn de laatste uren van de dag en het licht valt mooi. Macho is blij om buiten te zijn en geniet van de zon en de vallende blaren. We zoeken enkele leuke hoeken om foto’s te maken en Macho poseert gewillig. Een leuke sessie met een mooi resultaat.

  • By jocelis / 29 november 2016

    Bij een warme eindejaar hoort ook een warme PUUR. De nieuwste editie is alweer een feit. Deze keer is het een kanjer van 88 pagina’s in twee regio’s. De recentste edities kan je hier online doorbladeren.

  • By jocelis / 1 november 2016

    Man man, de tijd vliegt. PUUR magazine november ligt nog maar net in de bus en we zijn al aan het werk aan de december editie. De recentste edities kan je hier online doorbladeren.

  • By jocelis / 5 oktober 2016

    Om ons te blijven onderscheiden hebben we nog wat aan de lay-out van PUUR magazine gesleuteld. Het is weer een mooie en stijlvolle editie geworden met diverse redactiestukken in het teken van Interieur en Wonen. Je kan deze editie alvast online eens doorbladeren.

  • By jocelis / 20 september 2016

     

    Het huwelijk van Mieke en Kristof was een toppertje! Het was fijn om de foto’s te mogen maken op deze heugelijke dag.
    Gewoon alles zat mee! Prachtige mensen en een prachtig tuinfeest.

  • By jocelis / 7 september 2016

    Het is nog volop aan het zomeren maar we konden na een paar maanden rust toch niet wachten met de herfsteditie van PUUR magazine. Je kan deze editie alvast online eens doorbladeren.

  • PUUR magazine
    By jocelis / 20 juni 2016

    Als ik nu zo uit het raam kijk is er van de zomer voorlopig weinig te bespeuren. Maar niet getreurd, de zomerse editie van PUUR magazine ligt wel al in de brievenbus! Als je buiten de regio woont kan je deze editie uiteraard altijd online bekijken.

  • By jocelis / 17 mei 2016

    Kerkhofs Tent-Renting is een onderdeel van de welbekende Fun Group uit Zonhoven. Na de fusie met Kerkhofs Events in 2016 was het tijd voor een nieuwe website om hun assortiment aan tenten voor te stellen. Kerkhofs Tent-Renting heeft tenten voor allerlei uiteenlopende gelegenheden. Gaande van beurzen en festivals tot verjaardag en communie- of huwelijksfeesten. Kortom, voor ieder event de juiste tent.

    Een overzicht van hun assortiment kan je op de vernieuwde website vinden! www.kerkhofstentrenting.be

    Heeft u zelf nood aan een nieuwe website aarzel dan niet om contact op te nemen!

     

  • By jocelis / 16 mei 2016

    Als bedrijf ben je trots op je logo, of dat zou je toch moeten zijn. Als je dat niet bent is het tijd voor een nieuw logo. Maar ook het logo waar je trots op bent is na verloop van tijd aan een verfrissing of update toe. Bij een restyling is vooral de herkenbaarheid van groot belang. Klanten moeten als vanouds je logo herkennen zodat ze weten dat ze met hun vertrouwde partner te maken hebben.

    Van Doorne Jurgen had een logo dat toch al zestien jaar meeging. Het was nog een vrij actueel logo maar toch niet overal even functioneel. Vooral op sociale media waar het logo soms vrij klein gebruikt wordt was het niet meer duidelijk genoeg. Een restyling was dus aan de orde. Het logo moet beter worden maar nog steeds herkenbaar zijn als het oude logo. Daarom heb ik het algemene idee en de kleuren gerespecteerd in het nieuwe logo. Ik heb wel de lijndikte van het huis aangepast en een gestileerd penseel toegevoegd dat ook op kleiner formaat duidelijk is. Ook zijn de lettertypes aangepast. Na de restyling van het logo volgde nog een nieuwe lay-out voor de naamkaartjes, briefhoofden en omslagen. BVBA Van Doorne Jurgen uit Bornem kan er weer even tegen aan.


    Is uw logo ook aan een restyling toe? Aarzel niet en neem contact met me op!

     

  • By jocelis / 29 april 2016

    PUUR magazine mei 2016

    De honderdste(!) editie van PUUR magazine is een feit. We hebben er met zijn allen hard aan gewerkt en het is een mooie editie geworden van maar liefst 80 pagina’s. Zo een speciale editie mag niet onopgemerkt voorbij gaan. Daarom hebben we, als kers op de taart, Annemie “in hare pure” op de cover gezet! Wil je meer zien? Klik dan hier!

  • By jocelis / 4 april 2016

    Bij Looks & Vision in Koersel kan je werkelijk spreken van een totaalconcept. Je vindt er een prachtige montuurcollectie en een uitgebreid assortiment contactlenzen, schoonheids- en verzorgingsproducten, dieetgamma en dit alles te verkrijgen in een uniek en rustgevend kader. Al dat moois moet natuurlijk onder de aandacht gebracht worden. Daarom heb ik voor Looks & Vision een stijlvolle A5 flyer gemaakt en gezorgd voor het drukwerk van 40.000 exemplaren op een mooi 170gr papier met matte uitvoering. Binnenkort in de brievenbussen van Koersel en omstreken.

  • By jocelis / 31 maart 2016

    Met het mooie lenteweer dat zich aankondigt stijgt de drang om naar buiten te komen. De tuin in voor zijn eerste onderhoud, of misschien toch liever gaan shoppen. Anderen hebben behoefte aan een leuke uitstap. Hoe het ook zij, misschien kan PUUR magazine editie april 2016 wat inspiratie geven! Wil je deze editie online bekijken? klik dan op deze link.

  • By jocelis / 4 maart 2016

    Als je naar buiten kijkt zou je het bijna niet durven zeggen maar de lente staat voor de deur. Hoogste tijd dus voor een LENTE-OPENDEUR editie van PUUR magazine. Benieuwd wat er allemaal in deze editie staat? Neem dan hier eens een kijkje.

  • By jocelis / 1 maart 2016

    Sinds vandaag staat aan het kruispunt op de Grote Baan in Houthalen centrum een banner van #toppersHH. Op mijn Instagram heb ik, net als vele anderen, een aantal foto’s van Houthalen-Helchteren staan die vindbaar zijn via #toppersHH. Men heeft een selectie gemaakt van al de beelden met #toppersHH om deze banner mee samen te stellen. Fijn om te zien dat ze zes van mijn beelden geselecteerd hebben voor deze banner :-) …

  • provinia
    By jocelis / 26 februari 2016

    Provinia uit Diepenbeek is invoerder, verdeler en agent van diverse wijndomeinen in Europa. Hun werkterrein is vooral Frankrijk, Italië, Spanje, Portugal en Oostenrijk.

    Voortdurend zijn ze op zoek naar mooie, betaalbare wijnen met een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Zij zijn permanent bezig met de nieuwe trends en interessante producten die de markt betreden.

    Provinia heeft een neus voor goede, kwalitatieve wijnen. Om dat imago te ondersteunen was er ook nood aan een presentabel logo dat ik voor hun mocht ontwikkelen.

  • By jocelis / 5 februari 2016

    Wellicht heb je al wat leuks in gedachte om je muze ook dit jaar opnieuw te verrassen met wat leuks voor Valentijn. Heb je nog geen idee wat je zou kopen? Dan kan de Valentijnseditie van PUUR je misschien wat inspiratie geven. Degenen die deze editie niet in de brievenbus vinden kunnen altijd eens online de editie doorbladeren: PUURmagazine | februari 2016

  • By jocelis / 4 februari 2016

    Ventilatie is verplicht voor alle nieuwbouw en de meeste renovaties. Mijn buurman Fausto Leuzzi heeft zich ondertussen gespecialiseerd in deze ventilatietechnieken. Als zelfstandig ondernemer wil Fausto natuurlijk professioneel voor de dag komen. Binnen dat plaatje past een professioneel logo als uitgangspunt van al de communicatie. Fijn dat ik het nieuwe logo mocht maken voor deze gedreven ondernemer. Heb je een nieuwbouw of renovatie en nog geen gepaste oplossing voor de verplichte ventilatie, denk dan zeker ook eens aan mijn buurman. (www.fairtech.be)

     

  • By jocelis / 19 januari 2016

    Vorige week woensdag was Lieke Tilburgs bereid om even stil te zitten voor mijn lens. Koude voeten voor Lieke en een hele leuke ervaring voor mij. Lieke is een echte professional. Met een temperatuur van 4° gaf ze er niet voor om in een body en met blote voeten op een koude boomstam boven water te gaan zitten, chapeau! Bij iedere klik nam ze een andere pose aan, allemaal heel naturel. Het was een moeilijke keuze maken tussen de beelden, er waren er vele goeie bij. Kill your darlings.

  • By jocelis / 29 oktober 2015

    Mode voor Muren is een verf- en behangspeciaalzaak die al meer dan drie generaties actief is. Als trouwe adverteerder van PUUR magazine hebben ze aan PUUR graphics ook het ontwerp van hun nieuwe logo toevertrouwd. Het is een logo geworden in de welbekende Flament kleuren. Ik heb gewerkt met een duidelijke M en V die wordt samen gesteld door verschillende stroken. Deze stroken staan op hun beurt weer voor stroken verf of behang om een verband te maken met hun specialiteiten. Meer logo-ontwerpen kan u hier vinden.

  • By jocelis / 13 oktober 2015

    Leef vandaag en niet ik het verleden, dat is wat de volkswijsheid ons leert. Dat doe ik ook, maar toch is het fijn over mijn  schouder te kijken naar een tijd toen alles rustiger leek. Een tijd zonder internet, e-mail of mobiele telefoons. De tijd van deze Ford Fairlane van 1956 die ik kon fotograferen. Op de achterruit kleeft een sticker van de wereldtentoonstelling van 1958, ook een jaar vol nostalgie.


    Deze sleeping beauty is voor mij de getuige van een andere tijd. In mijn visueel geheugen was alles toen zwart wit, maar misschien was het gras groener dan nu. De koplampen staren me aan en vertellen me het verhaal van toen. Een verhaal van rustigere wegen, rustigere mensen. Veel van de luxe die we vandaag menen nodig te hebben moest nog uitgevonden worden. Kortom een andere tijd.

    Ook na zoveel jaar staat ze daar trots te wezen. Gehavend door weer en wind, de voorruit stukgeslagen door neervallend puin. Toch houdt ze na al die tijd haar waardigheid.

    Zou het niet zalig zijn deze beauty opnieuw vol te tanken en een ritje te maken in haar tijd?

    Ik neem nog snel wat foto’s want ik moet weer gaan.

    Bij het verlaten van de loods gunt ze me nog een laatste blik. Wellicht zie ik ze nooit meer.

    Ik wandel de straat op, mijn telefoon rinkelt, de mails flitsen binnen, back to reality. Gelukkig draag ik een beetje de rust van deze sleeping beauty met me mee…

  • By jocelis / 19 september 2015

    Laatst met de groep van fotografie op uitstap aan de Cmine in Genk geweest. Opdracht was om een realistische en een hyperrealistische HDR te maken. Meteen ook de uitgelezen kans om de HDR functie binnen de nieuwe Lightroom te testen. Eerst moet je natuurlijk op zoek naar een mooie compositie om voor de lens te halen. Gelukkig staat het labyrinth er nog, een dankbaar onderwerp als je van een mooie lijnenspel houdt. HDR wil zeggen dat je meerdere opnames van dezelfde compositie maakt, allemaal met een andere sluitertijd. Dit kunnen 3 of meer opnamen zijn. Door met een verschillende sluitertijd te werken ga je op de ene foto detail in de lichte partijen hebben en in de andere foto detail in de donkere partijen. Uiteindelijk ga je dan via Lightroom deze foto’s samen voegen tot één beeld waar je dan zowel detail in de lichte delen als detail in de donkere delen hebt.

    Na het samenvoegen krijg je een nieuwe foto (dng-bestand) met heel veel informatie in, zowel in de lichte als de donkere partijen. Deze foto kan je op zijn beurt binnen Lightroom of Photoshop bewerken net als een raw-bestand.

    Je kan met de verschillende opnames een realistische HDR maken waar je eigenlijk nauwelijks merkt dat het om een HDR foto gaat.  Je kan natuurlijk ook gaan spelen met contrasten en dergelijke en dan krijg je een hyperrealistische HDR. De zonsondergang aan de Cmine leek me wel geschikt voor deze hyperrealistische HDR

    Als je meer info wil over HDR in Lightroom kan je dit filmpje eens bekijken:

  • By jocelis / 4 september 2015

    Dit mode-nummer van PUUR magazine staat boordevol kleding- en stylingtips voor de echte fashionista’s onder ons. Ons overzicht van de nieuwste modetendensen zal zeker van pas komen wanneer we de komende weken gaan shoppen in onze favoriete boetieks. De meeste modezaken zetten trouwens binnenkort ook weer hun deuren open. Wat mij betreft een uitgelezen kans om die wintergarderobe aan te vullen met knusse truien, warme broeken, stijlvolle laarzen, elegante lingerie en trendy accessoires! Bekijk het magazine hier.

  • By jocelis / 4 september 2015

    Een nieuwe website voor PUUR magazine! De website bevat onder andere een blog waardoor PUUR magazine op regelmatige basis de bezoeker kan informeren. Dit blog is tevens de optimale basis om sociale media (Facebook, Twitter, LinkedIn,…) in de communicatie te integreren en zo meer bezoekers op de website te genereren. De website is responsive, dat betekent dat deze zowel op desktop, laptop, tablet als smartphone even functioneel is.  Doordat de website responsive is krijg je ook betere zoekresultaten in Google.

    Voortaan kun je PUUR magazine dus ook online lezen op je pc, tablet of smartphone. In de bus, op het werk of waar en wanneer je maar wil!

    Op de site vind je een overzicht van alle adverteerders/advertenties, een handige tool om steeds alle gegevens van de adverteerders bij de hand te hebben.

    Volg het blog en lees dagelijks interessante weetje over uiteenlopende onderwerpen; van de laatste modetrends tot inspiratie voor je huis.

    Bezoek de website www.puurmagazine.be.

  • By jocelis / 6 augustus 2015

    Iedereen doet vroeg of laat wel eens beroep op een fotograaf. Hier zijn alvast 15 dingen die je best niet zegt. Zeker niet als je hem of haar te vriend wil houden ;-)

  • Jo Celis, PUUR magazine jun 2015
    By jocelis / 18 juni 2015


    PUUR magazine juni 2015 ligt in de brievenbus. Een editie vol met tips voor de koopjesjacht voor de laatste zomeroutfits. De winkels zetten hun deuren weer open voor de start van de solden want de rekken moeten leeg voor de aankomende najaarscollecties.

  • mijn vorige website
    By jocelis / 19 mei 2015

    mijn vorige website

    Maandagavond naar een unizo-event geweest “haal meer uit uw website”. Want ja, wie wil nu niet meer uit zijn website halen? Het wordt een leerrijke avond met do’s and don’t waar ik zeker de nodige inspiratie uit gehaald heb. Om wat theorie aan de praktijk te toetsen worden een aantal websites van aanwezigen (die dan toch niet aanwezig blijken te zijn) onder de loep genomen. Zo ook de website van een collega grafisch vormgever, altijd interessant.

    website van collega ondernemer

     

    Groot was mijn verbazing toen ik plots de letterlijke tekst van mijn oude website op de website van die collega ondernemer zag! Of mijn teksten nu zo briljant zijn wil ik in het midden laten, maar om ze nu zo klakkeloos over te nemen vind ik toch een brug te ver…

    In ieder geval, als je op zoek bent naar het origineel, je weet me te vinden www.jocelis.be.

  • Jo Celis logo ontwerp
    By jocelis / 13 mei 2015

    Ingrid Nolis is een International Licensed Heal Your Life Teacher. Haar leer is gebaseerd op de filosofie van Louise Hay. Ze heeft In-Zijn opgericht om mensen te inspireren om te leven vanuit hun authentieke zijn.

    Haar filosofie is “Er is geen magische oplossing voorhanden om gelukkig te zijn, maar aan de hand van onderzoek van je overtuigingen en je onderliggende emotionele behoeften kan je inspirerende inzichten verwerven. Je bewust worden van je beperkende opvattingen, jezelf leren accepteren en houden van jezelf zoals je bent, zijn belangrijke sleutels tot geluk en flow in je leven; Jij hoeft enkel een oprechte wens tot verandering en een bereidheid tot openen te hebben. Je zal een flow van positieve veranderingen ervaren in je leven!”

    Bij een nieuwe onderneming hoort natuurlijk ook een nieuw logo. Uit een fijne samenwerking en boeiende inspiratie van Ingrid is dit nieuwe logo ontstaan.

    Meer over In-zijn kan je vinden op de Facebook pagina.

    Hier vind je nog logo ontwerpen.

  • By jocelis / 3 april 2015

    Wat we allemaal weten maar misschien te weinig rekening mee houden, good looks sell. Bij het sociaal experiment in onderstaand filmpje wordt het duidelijk. We hebben twee verkopers van identiek dezelfde armbandjes. De ene ziet er als een landloper uit en de andere is een mooie dame. De dame verkoopt de identieke armbandjes vier maal duurder dan de landloper. Wie zou het meest verkopen?

    Hoe is het gesteld met de ‘looks’ van uw logo, website en huisstijl? Misschien ook behoefte aan een total-make-over? Laat gerust weten als ik je hierbij kan helpen…

  • Jo Celis logo ontwerp
    By jocelis / 29 maart 2015

    Homestars is een onafhankelijke v.z.w die Zuid-Afrikaanse daklozen helpt met het transformeren van hun passie en talenten en zij begeleiden hen naar een zelfredzaam bestaan! Homestars werkt zoveel mogelijk samen met ondernemers in Zuid-Afrika, België en Nederland zodat er een mooie CO-CREATIE ontstaat waarbij alle partijen ook aan sociaal ondernemen doen. Naast co-creatie heeft Homestars ook nood aan financiele hulp en voor alle giften vanaf 40 euro kan er een fiscaal attest afgeleverd worden.

    Volg en like deze v.z.w via de facebookpagina: www.facebook.com/pages/HOMESTARS

    Ik heb alvast mijn steentje bijgedragen door het logo voor Homestars gratis te ontwerpen!
    Door deze co-creatie met Homestars, steun ik de v.z.w én ben ik sociaal betrokken bij hetgeen Homestars doet!

  • By jocelis / 6 maart 2015

    De mode-editie van PUUR magazine ligt vanaf dit weekend in de brievenbus. Een editie boordevol mode-inspiratie en boeiende gesprekken! Annemie en Ilse gaan hun grenzen verleggen. Ze starten met de “PUUR fit challenge”! een geavanceerd voedings-, reinigings- en afslankprogramma! Maandelijks kan je hun ervaringen in PUUR lezen maar je kan ook hun blog volgen via puurfitchallengeprogram.weebly.com of je aanmelden bij de gesloten facebookgroep PUURFITCHALLENGEPRGRAM. Ik duim alvast!

  • By jocelis / 2 maart 2015

    Heuglijk nieuws, mijn dochtertje is vandaag 7 geworden. 7 dagen oud, hoog tijd dus om de camera eens te voorschijn te toveren. Op deze prille leeftijd, in een warme omgeving en met een rond buikje is ze nog een gemakkelijk fotomodel. Gewillig laat ze zich in iedere pose plooien, geen protest, oogjes en snaveltje dicht. Benieuwd of ze binnen 7 of 17 jaar nog even goed zal meewerken…

  • By jocelis / 6 februari 2015

    Joyce Vrysen volgt momenteel een professionele opleiding fotografie. Haar gedrevenheid en passie voor de fotografie is zeer groot. Haar voorkeur gaat voornamelijk naar zwangerschaps-, newborn- en kinderfotografie. Net als haar passie voor de fotografie is ook haar gedrevenheid groot. Om haar eigenheid te benadrukken wou ze meteen van start gaan met een professioneel logo. Haar wensen waren duidelijk. Ze wou een strak en minimalistisch logo. Met plezier heb ik dat dan ook voor haar gemaakt. Meer over Joyce Vrysen kan je op haar Facebook-pagina vinden.

  • By jocelis / 3 februari 2015

    PUUR magazine februari 2015 ligt in de brievenbus. Deze keer in het teken van Batibouw, Valentijn en het 10-jarig bestaan van PUUR magazine. PUUR sprak met Miguel Wiels over hun nieuwste project “Het Grootste Café van Vlaanderen” tijdens een gezellig dinertje. Je leest er alles over in deze februari-editie.

  • By jocelis / 8 januari 2015

    b-happy staat voor de begeleiding op je weg naar je eigen zijn, je authentieke zelf. Je authentieke zelf is wie je waarlijk bent, dat zijn je passies, je talenten, je kernwaarden, je doelstellingen in het leven. Die te kennen en te beleven geeft je een gevoel van flow, geeft je een gevoel van een voortdurende bruisende energie, een gevoel van vrolijkheid, een gevoel dat jij en de wereld helemaal een zijn. b-happy staat voor gelukkig zijn, iets waar ieder van ons bewust of onbewust naar streeft. De bezieler van b-happy is Britta Houben.

    b-happy was toe aan een nieuw logo. De opdracht was van een eenvoudig en kernachtig logo te maken. Duidelijk en ontdaan van alle balast. Naast het ontwerp van het logo heb ik ook voor de lay-out en drukwerk van de naamkaartjes gezorgd.